Wednesday, February 15, 2006

Siapa nak tolong aku?

Apa cara lagi untuk memastikan line atas padang takkan padam walaupun sampai bila-bila? Sebab aku dah malas nak buat line pada padang setiap kali kejohanan sukan sekolah. Setiap tahun kena lantik AJK untuk buat padang. Bukankah sudah membuang masa dan tenaga? Dalam kejohanan sebagini tentunya ada banyak tugas dan tenaga yang diperlukan. Jadi, kalau dapat kurangkan tugas, boleh juga diserapkan tenaga ke bahagian lain. Sebab selama hari ini kaedah menggunakan minyak hitam dengan 'roller' mungkin dah ketinggalan zaman. Mungkin boleh cadangkan buat pakai batu mozek yang disusun. Tapi nampak macam memenatkan juga. kalau tertanggal pula, kan menyusahkan.

Tugas di sekolah semakin hari semakin banyak. Kalau tertangguh-tangguh memang jadi teruk. Macam-macam program dan aktiviti hendak dijalankan sekarang. Diperlukan segera diselesaikan sekarang ini ialah Kejohanan Sukan. Elok selesai cepat. Kejohanan yang besar sebegini, memenatkan. Hari Jumaat ini ada Majlis Assyura pula. Juga dijalankan dalam keadaan yang tidak teratur. Ramai juga yang tidak berpuas hati. Tapi tak dapat nak luahkan sebab tidak ada sebarang mesyuarat dijalankan. Tapi ada cadangan nak buat post mortem lepas ni kalau ada peluang dalam mesyuarat. Bagus juga. Boleh lepas geram.

Paling aku kasihan pada Rumah Zamrud. Sudahlah waktu latihan yang tidak kerap, terganggu pula dengan keadaan cuaca yang tidak mengizinkan untuk berlatih, ditambah pula cikgu-cikgunya yang tidak komited. Dari mula berlatih sampai ke hari ini, langsung tidak nampak muka. Ada yang datang sekadar tunjuk muka. lepas itu buat tak tahu. macamlah baru jadi cikgu, tak tahu nak buat apa. Kasihan budak-budak. Apalah nasib dapat masuk Rumah Zamrud. Kemahiran ada tapi tidak dapat nak menonjol sangat. Sebab yang 'excited' dalam sukan ni biasanya budak-budaklah.

Aku tak hendak menyenaraikan kerja-kerja aku yang tengah melambak ni.. tapi aku nak tanya, ada sesiapa yang hendak tolong aku siapkan??

bisu...

2 comments:

Anonymous said...

kan dah sanggup jadi cekgu...jadi sangguplah buat apo2 sajo... tak dapek den nak nolong eh..den pun banyakk kojo gak pasai den pun cekgu gak..sama2 la kita berkhidmat utk negara

Anonymous said...

camne nak buat line kat atas padang ye..erm..pakai cat xleh ke..xpenah buat le..tapi kalau malas nak buat tu..bile rase2 nak denda budak2 kelas
suruh le diorg buat line tu..
he he,..