Thursday, February 09, 2006

Hidup Selamanya TEMENGGONG AKUSTIKA !!



MELAKA

member aku ramai jugak yang tanya.. apa cerita grup Temenggong Akustika.. lepas abih maktab dah tak dengar berita..Alhamdulillah aku hidup lagi. Last show kami buat kat Auditorium JOTIC JB bulan 12 hari itu..Sempena majlis Sayembara Puisi Johor. Dapat la hasil skit. Harapkan DBP sahaja yang panggil buat persembahan. Tapi malam tu meriah beb.. KOPRATASA ngan RAMLI SARIP pun ada.. dah lama aku tak sembang ngan Sani Sudin.. aku tengok dia dah makin tua berbanding masa aku mula-mula kenal dia masa kat RUMAH PENA dulu.. cengkung dia pun lain macam. nampak dia dah slow skit la. mgkn atas faktor usia..teringat aku zaman dia ligat dulu.. dasat.. memang aku respek abih kat mamat ni..

Temenggong Akustika.. cukup popular masa kat maktab dulu. sapa tak kenal.. lepas je kami menang dalam pertandingan lagu puisi berkumpulan tahun 2004 dulu. nama opsyen muzik terus jadi gah.. pensyarah kami pun tumpang bangga juga.. siap masuk akhbar lagi. pensyarah potong dan tampal kat jabatan kami. itu pun atas support diorang juga. Thanks En Isa and Tuan Syed Abdullah.. banyak kenangan manis dengan pensyarah kami tu.. Nizam (bassis) sekarang kat Pasir Gudang. dengan dia la aku harap dapat terus hidupkan TEMENGGONG AKUSTIKA. sebab Zaki, Ridzual dah berjauhan...SEDIH.. tapi aku orang baru.. nampak bagus gak.. dan aku harap diorang boleh komited.. sebab ada hasilnya.. dapat jugak tambah2 apa yang kurang..

Banyak sejarah juga TEMENGGONG AKUSTIKA.. antara sejarah manis yang aku lalui dalam hidup aku.. selepas ni aku ada projek lain.. dan berharap projek ni menjadi!

LONG LIVE TEMENGGONG AKUSTIKA!!

2 comments:

Anonymous said...

...such a good effort u got some reviewing bout this temenggong akstka,thought it was gone left in the boy's memories..Anyway brader nizam,time change everything and as well as temenggong's..it happenned so fast that this temenggong can b easily accepted by the people and quite familiar in south somewhre in 2004...yeah, i stil keep thinking those days..Whatever it is, there is no denial that u are (nizam) the 'man' behind the glory of what we had achived...Perhaps the new temenggong would have something better to bring in...ok brader,keep up a good work...jumpa lagi.

......ysrdbird
(nama melayu gua zaki lah)

Sifu Hann said...

salam .adakah lagi video pertandingan lagu puisi berkumpulan 2004 tu?Saya pernah tgok video tu lama dulu dan teringin nk tgok semula :)