Thursday, August 17, 2006

Eh, dia gerakkk!


"Ayang rasa-rasalah agaknya dia tengah buat apa?"

"Rasanya dia tengah baca buku tu, nampak tak dia pegang buku"

"Hiissshh! mana pulak, dia tengah nyanyi sambil main gitar tu. Hehe".










"Ehh, tengokkk! tengokkk! dia bergerakkk-gerakkklahhh!!!"

"Relaklah bang, jangan excited sangat"

*gulp (tutup mulut)










Pss.. mana tak excited, pengalaman pertama, tak sangka baru tiga nak masuk empat bulan, panjang baru 8 cm, nak aktif kat dalam tu. Saja je nak tunjuk dengan mak bapaknya. Alhamdulillah..





Soalan kuiz hari ini:

Apakah penalti yang sesuai untuk Sharifah Amani?

A. Tulis seribu perkataan "saya tidak akan menghina Bahasa Melayu lagi"
B. Tulis karangan dalam Bahasa Melayu sepanjang 1000 patah perkataan.
C. Berdiri atas kerusi sampai habis kelas.
D. Pukul tapak tangan dengan pembaris.

10 comments:

semut said...

tahniah cikgu.selamat bergembira.

jawapan kuiz.
E. buat ujian ejaan seribu patah perkataan bahasa melayu.

gitartong said...

semut
patut fikir, hukuman yang lebih mendidik la cikgu. apa ye?

esis said...

suruh dia minum air kamus dewan lepas remdam 3 hari.

Alex Lacey said...

tahniah first time father hehehe...seronok ek tengok waris anda tu heeheheh....
as for Sharifah Amani tu, mak dia pun bagi ujian la sekali...

rimanilzah said...

Tahniah, bro ... memang teruja bila nak jadi ayah ni. Tentang Syarifah yang sorang tu nak buat macam mana. Itulah manifestasi penghakisan budaya dan jati diri bangsa Melayu. Hah!

Sikenit Comel-AminBakish said...

tahniah...

hakim dirani said...

jawapan saya: F, buat semua dari A hingga E,

salam ziarah dan ukhwah dari saya.

Tok Rimau said...

Sabun mulut dia biar bersih.

Ku Keng said...

Alhamdulillah. Semoga ibu dan kandungan sihat dan dipelihara Allah. Semoga bapa pula tenang.

Amir Azmi said...

Baca surah Lukman, Surah Yusuf dan Surah Mariam. InsyaAllah di permudahkan segala urusan yang mendatang oleh Allah :)