Friday, October 10, 2008

Sehari sebelum harinya! (Projek Takluk Trofi)

Solid!

Setelah berhempas-pulas, bergolok-gadai dan berkeras-tekak masing-masing sudah berasa cukup yakin dengan peranan masing-masing. Tidak ada apa-apa yang perlu diselindungkan. Disini tidak ada hipokrit, penipu. Yang ada ialah kejujuran, keikhlasan. Perang ini kita hadap sama-sama.

Dalam setiap hari-hari yang kami lalui telah menjadikan kami semakin akrab dan mengenali diri masing-masing. Kerjasama menjadi semakin erat. Kolaborasi menjadi semakin mudah. Semua ahli menjadi semakin terbuka. Bersedia memberikan pandangan dan pendapat. Ikhlas dalam bekerja.

Yang paling menarik, semuanya gila-gila! Haha!

Beruntung sungguh kami dapat menggunakan setiap fasiliti di Sekolah Seni Johor Bahru. Hari ini kami menggunakan studio tari di Sekolah Seni. Dengan bilik yang luas, dan cermin yang besar, kami berpeluang melihat diri sendiri ketika menyanyi dan memperbetulkan gaya persembahan kami. Baru dapat lihat betapa buruknya kami!

Haha!

Selain itu kami juga berpeluang membuat rehearsal sendiri diatas pentas Dewan Seri Temenggung di Institut Perguruan Temenggong Ibrahim. Lengkap dengan microphone. Mujur tidak ramai yang phobia dengan microphone. Almaklumlah ramai diantaranya juara karaoke.

Haha!

Ini untuk pertandingan mewakili Johor Bahru. Jika di pilih johan yang ini, maka kami terpilih untuk mewakili negeri Johor untuk pertandingan di peringkat kebangsaan. Projek Takluk Trofi Koir Perpaduan Peringkat Kebangsaan ini bermula dengan di peringkat negeri ini. Bangga sungguh saya!

Wakil Johor lagi? Wow!

Setidak-tidaknya saya berada dilandasan yang betul. Ini anugerah tuhan. Bakat dan minat ini dimanfaatkan dengan sebaik-baiknya. Kami belum sesat. Semoga jalan yang kami lalui ini mendapat keberkatan dan keredhaanNya. Apa yang kami lakukan menjadi ikhlas, jujur dan tidak menjadikan kami taksub, bongkak dan angkuh.

Dan keakraban kami menjadi senjata perang yang paling kuat.

gitartong@nzm r


Bukan menghafal skrip, tapi senikata lagu



En. Nazarul dan En. Razali sedang berlatih menyandar. Haha!



Pn. Saedah menjeling. Geram kat siapa tu?



"Amacam ok tak idea ni? senang je" kata Cikgu Leela



Sedang tekun mendengar ceramah En. Isa



Aktiviti memanaskan suara. Di IPTI. Sehari sebelum hari kejadian.



Raptai sendiri? agar tidak phobia dengan 'mic'


'feel'



Cayalah cikgu! lepas ni jangan pegang kertas ya!




Nazarul sedang menyanyi lagu rock ke? Para Tenors sedang bermain-main.




Gambar menarik minggu ini.

model: Sony a200 DSLR
shutter speed: 1/3
Aparture: 5.6
ISO: 200

Saya belajar-belajar saja. Kalau tidak sesuai. Sila komen.

No comments: