Wednesday, July 02, 2008

gawat

Sebagai rakyat kebanyakkan saya merasa terkilan dan kecewa teramat dengan perkembangan terkini politik tanahair. Di saat rakyat yang 'sakit' dengan tuntutan hidup, ditimpa dengan pelbagai masalah politik.

Pemimpin-pemimpin lebih memikirkan usaha untuk mengekalkan kuasa berbanding membela nasib rakyat yang semakin tertekan dengan hidup.

Kalau kamu ada anak, jagalah anak kamu baik-baik. Daripada yang kecil, hinggalah kepada anak dara kamu. Yang kecil jangan sampai hilang. Sebab polis kita tiada masa nak cari anak kamu. Mereka sedang sibuk mencari bukti kes Anwar.

Yang ada anak dara, jangan sampai ditebuk tanpa sah. Begitu juga yang ada anak teruna. Walau sekolah tinggi sampai jadi wakil pelajar pun belum jamin mereka menjadi sangat bijak untuk tidak merelakan diri ditebuk belakang.

Walau sesusah manapun kamu, jangan menghalalkan yang haram. Terdesak bagaimanapun berusahalah kita untuk memperbaikinya sendiri. Jangan rambang mata!

DAMN!

Apa yang sedang saya nantikan kini ialah:
1. Budak tu jangan terus menyorokkan diri. Harus buat kenyataan, sidang akhbar. Aku nak dengar cerita kaulah! damn! kalau terus diam aku anggap cerita kau 'sampah'!

2. Laporan dari doktor. Kenapa tak terus buat sidang akhbar? aku tunggu cerita doktor juga! damn! tunggu polis 'edit'?

9 comments:

kadOk. said...

sungguh pedas en GT...hahaha..good one

gitartong said...

marah ni! panas! panas!

mazudi said...

Ya.
Jaga anak dan keluarga masing masing sebab kita dah tak boleh nak harapkan apa apa dari mereka. Mereka sedang sibuk membenarkan yang salah dan meyalahkan yang benar.

sinaganaga said...

Oh, Malaysia tanah airku tercinta.

gitartong said...

mazudi, sinaganaga
anak kamu apa khabar?

semut said...

encik,
kalau panas,buka paip, ambil air wudu',insyaallah sejuk.

kau panas dia rela ditebuk dan dibayar kan?

mf said...

teman-teman. mari kempen untuk kebebasan berkarya.

mf said...

teman-teman. mari kempen untuk kebebasan berkarya.

Mr PenyuBiru said...

aku malas nak peningkan kepala pikir pasal bende nie.mengarut lagi kalut.