Tuesday, February 06, 2007

jangan.. tidur!


Andek Mohd. Amienudin (ketua kelas 2 Mahir) kata, "Tidur-tidur ayam tu, maksudnya orang yang tidur bersama-sama dengan ayam."


Saya kata, "Bagus! nasib baik tidak ada simpulan bahasa, tidur-tidur harimau ke, singa ke, buaya ke.."

14 comments:

Kaklong said...

salam,

jujurnya anak murid tu memberi makna luaran yg dia faham :D

kesian kat penganut hindu di batu caves tu, bayar parking 10-15 inggit, tak mo bayar, siap kena ugut pecah keta..boleh gitu ke? hmm. utk susu dlm bekas tu pun satu kepala 10 inggit, bukan satu keluarga..adeh..kumpul duit sungguh. tak de istilah amal jariah rupanya, kena paksa.

rimanilzah said...

Bahasa murid sekarang. Lain. Bahasa mereka "terus" shj.

Lan Rambai said...

bila ko nak balik KL? aku nak suruh ko tusyenkan anak aku haha

blackpurple said...

Aku pulak suka peribahasa "Guru kencing berdiri, anak murid kencing berlari..". Ada tak cikgu yang pernah mencuba peribahasa ini......?

sinaganaga said...

ha ha. aku pernah tipu Ayako, "Carik2 burit ayam akhirnya bercantum juga!" Ha ha

gitartong said...

naga
mustahil! burit ayam bercantum. haha!

black
saya belum berani cuba. haha!

lan rambai
boleh. aku risau kau yg tak sanggup.

rimanilzah
yo bro! saya seronok kadang2.

kaklong
saya tetap juga kata bagus!. haha!

kingbinjai said...

ha ha banyak sgt minum susu dutch lady agaknya ha ha

Pa'chik said...

patutnya budak tu jawab 'orang yang meniduri ayam'

gitartong said...

kingbinjai
agaknya. haha!

pakcik
haha!

zino said...

kalau ayam2 yg tidur apa makna nya pulak.. hehe

Jannah said...

Cikgu ajaran sesat ni. Nanti buatnya mok budak tu serang sekolah tak ke haru :)

Sastri said...

keskeskes... mmg lurus pemerhatiannya.... :p

tuan tanah said...

:)

Tok Ketua said...

jujur dan anak sapa lah ni