Tuesday, March 20, 2007

Doa dalam sunyi

Lama saya tak merakam lagu-lagu baru. Sebab? mungkin masa yang terkekang. Diharapkan lagu dibawah dapat meringankan rindu anda pada lagu-lagu nyanyian saya dan tidak melenyapkan 'skill' saya dalam mengupload lagu di blog. 'Doa dalam sunyi' berikut adalah nyanyian Iwan Fals. Lagu ini memang tak sedap. Tetapi amat menyentuh jiwa saya. Kepada anda, duduk dengan tenang dan rasakan.. Pleeaassseee! Feeeel!




Doa dalam sunyi (Nyanyian: Iwan Fals)

angin datang dari mana
merayapi lembah gunung
ada luka dalam duka
dilempar kedalam kawah

memanjat tebing-tebing sunyi
memasuki pintu misteri
menggores batu-batu
dengan kata sederhana
dengan doa sederhana

merenung seperti gunung
mengurai hidup dari langit
jejak-jejak yang tertinggal
menyimpan rahsia hidup

selamat jalan saudaraku
pergilah bersama nasibmu
pertemuan dan perpisahan
dimana awal akhirnya
dimana bedanya

doa-doa terdengar dalam sunyi
doa-doa terdengar dalam sepi

lagu: Billy JB
lirik: Sawung Jabo

7 comments:

kingbinjai said...

feeellll

gitartong said...

kingbinjai
fiiilll!

blackpurple said...

Lama saya tak merakam lagu-lagu baru
Statement ni yang mahal ni..! He he he

Kau tak nak cuba tunjuk bakat kat TNL si Harris tu ke GT..? :D

KAMARSURIA said...

hemm macam puisi jer

~inilah saya~ said...

Dude! memang kewl...aku suka melodi dia...

Naseb baik tak tertido...

Pegawai Khalwat said...

Haha....

Faraqstika hang masih tetap berhantu!

zino said...

boleh la.. hehe